Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

ΤΟ ΕΓΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΑΠΟΥΣΙΑ ΦΩΤΟΣ




Όσσο,Τι μπορούμε να κάνουμε από τη δική μας μεριά για να παραδώσουμε το εγώ, όταν αυτή η θέλησή μας να το παραδώσουμε αποτελεί από μόνη της εγγενές του τμήμα;

Το εγώ είναι ένα αίνιγμα. Μοιάζει κάπως με το σκοτάδι – το οποίο το βλέπεις, το οποίο το αισθάνεσαι, το οποίο μπορεί να σου εμποδίζει το δρόμο, αλλά το οποίο δεν υπάρχει. Δεν έχει καμιά θετική υπόσταση. Είναι μια απλή απουσία, απουσία του φωτός. Το εγώ δεν υπάρχει – πώς να το παραδώσεις; Το εγώ είναι μόνον μια απουσία επίγνωσης.

Το δωμάτιο είναι γεμάτο από σκοτάδι΄ θέλεις να φύγει το σκοτάδι από το δωμάτιο. Μπορείς να κάνεις ό,τι περνάει από το χέρι σου – να το σπρώξεις να βγει, να το χτυπήσεις για να βγει – αλλά δεν πρόκειται να τα καταφέρεις. Περιέργως, θα σε νικήσει κάτι το οποίο δεν υπάρχει. Εξαντλημένος ο νους σου θα πει ότι το σκοτάδι είναι τόσο ισχυρό που δεν έχεις την ικανότητα να το διαλύσεις, να το αποβάλεις. Αλλά αυτό το συμπέρασμα δεν είναι σωστό΄ είναι γερμανικό, αλλά δεν είναι σωστό. Χρειάζεται απλώς να φέρεις μέσα ένα μικρό κερί. Δεν χρειάζεται να αποβάλεις το σκοτάδι. Δεν χρειάζεται να πολεμήσεις μαζί του – είναι μεγάλη ανοησία αυτό. Φέρε μέσα ένα μικρό κερί και το σκοτάδι δεν θα υπάρχει πια. Δεν είναι πως βγαίνει έξω – δεν μπορεί να βγει έξω, αφού καταρχάς δεν υπάρχει. Ούτε μέσα βρισκόταν ούτε έξω βγαίνει. Το φως έρχεται μέσα, το φως βγαίνει έξω΄ έχει θετική ύπαρξη. Μπορείς να ανάψεις ένα κερί και δεν θα υπάρχει σκοτάδι΄ μπορείς να σβήσεις το κερί κα θα υπάρχει σκοτάδι. Για να κάνεις το οτιδήποτε με το σκοτάδι, θα χρειαστεί να κάνεις κάτι με το φως – πολύ παράξενο, πολύ παράλογο, αλλά τι να κάνεις; Αυτή είναι η φύση των πραγμάτων.

Δεν μπορείς να παραδώσεις το εγώ, διότι δεν υπάρχει. Μπορείς να φέρεις λίγη επίγνωση, λίγη συνειδητότητα, λίγο φως. Ξέχασε τελείως τα περί του εγώ΄ συγκεντρώσου εντελώς στο να φέρεις εγρήγορση μέσα στην ύπαρξή σου. Και τη στιγμή που η συνειδητότητά σου θα έχει γίνει μια φλόγα, συγκεντρωμένη, δεν θα μπορείς να βρεις το εγώ. Δεν μπορείς λοιπόν να το παραδώσεις όταν δεν έχεις επίγνωση και δεν μπορείς να το παραδώσεις όταν έχεις επίγνωση.

Ο αδαής δεν μπορεί να το παραδώσει. Κι ο σοφός άνθρωπος δεν μπορεί καν να σκεφτεί ότι θα το παραδώσει, διότι εκείνο δεν υπάρχει. Το εγώ είναι μια αντανάκλαση – απλώς φαίνεται πως υπάρχει. Κι όταν είσαι βαθιά κοιμισμένος από πνευματική άποψη, είναι εξαιρετικά ισχυρό΄ είναι φυσικό να σου δημιουργεί προβλήματα. Όλη σου η δυστυχία από αυτό δημιουργείται, οι εντάσεις σου, τα άγχη σου. Το εγώ σου φέρνει στη ζωή σου ολόκληρη την κόλαση. Είναι φυσικό να θέλεις να το παραδώσεις. Κι υπάρχουν θρησκευόμενοι ιερείς, δάσκαλοι σε όλο τον κόσμο που σου λένε πως να το παραδώσεις. Όποιος σου λέει πώς να το παραδώσεις είναι ανόητος. Δεν γνωρίζει τίποτε γύρω από τη φύση του εγώ, αλλά εσένα θα σου φανεί λογικός΄ θα είναι πειστικός. Θα σου αρέσει, επειδή εκφράζει φωναχτά τις δικές σου σκέψεις. Είναι εκπρόσωπός σου – αυτά λέει κι ο νους σου. Έχει περισσότερη ευγλωττία από σένα και φέρνει κάθε είδους υποστηρικτικά επιχειρήματα και αποδείξεις και αποσπάσματα από τις ιερές γραφές και λένε όλοι τους,

΄Αν δεν αφήσεις το εγώ, δεν μπορείς να φτάσεις στην αυτοπραγμάτωση.΄΄ Είναι φυσικό να μην φέρνει κανείς αντίρρηση σε τέτοιους ανθρώπους. Σου λέω όμως ότι η πραγματικότητα είναι ακριβώς το αντίστροφο: δεν είναι πως παραδίνεις το εγώ και τότε θα συμβεί η αυτοπραγμάτωση, όχι. Συμβαίνει πρώτα η αυτοπραγμάτωση και τότε δεν μπορείς να βρεις το εγώ.Αυτό είναι η παράδοσή του.

Osho, The Osho Upanishad, Ομιλία #28

Δεν υπάρχουν σχόλια: