Οι άνθρωποι δεν σκέφτονται πολύ σχετικά με την προδοσία, λες και πρόκειται για αμελητέο ζήτημα. Κι όμως θα έπρεπε να θυμούνται πόσες καταστροφές και πόσες τραγωδίες έχουν προκύψει από προδοτικές ενέργειες. Δυστυχώς, ο κόσμος είναι γεμάτος Εφιάλτες, Ιάγους και Μάκβεθ. Δεν είναι ανάγκη ο προδότης να είναι επικών διαστάσεων. Μικρομεσαίες ή και μικρές προδοσίες διαπράττονται καθημερινά. Εκείνο που εφαρμόζεται σχεδόν σε όλες, ασχέτως μεγέθους, είναι ότι προκαλούν κάτι ανεπανόρθωτο: ένα μη αναστρέψιμο αποτέλεσμα. Και σ΄αυτό έγκειται η τραγικότητά τους.
Η προδοσία είναι πολύμορφη. Δεν πρέπει να νομίζει κανείς ότι παίρνει μόνο τη μορφή των πολύκροτων περιπτώσεων των Θερμοπυλών, της Κερκόπορτας ή του φιλιού του Ιούδα. Καθημερινά ραγίζονται ανθρώπινες σχέσεις από προδοτικές συμπεριφορές. Οι ρωγμές στο πολύτιμο και εύθραυστο σκεύος της εμπιστοσύνης δεν επανορθώνονται. Φιλίες, συνεργασίες, συντροφικότητες γίνονται συντρίμμια κάτω από το βάρος της προδοτικής πράξης. Ολόκληρη η ανθρώπινη ζωή δηλητηριάζεται από το δηλητήριο αυτό.
Αν συμβαίνει έτσι με τις προσωπικές και ατομικές περιπτώσεις, τότε τι συνέπειες μπορεί να έχει μια προδοσία ενάντια σε μεγάλες ομάδες, λαούς, έθνη ή και την ίδια την ανθρωπότητα!
Ας κοιτάξουμε καλά αυτό το όνειδος που λέγεται προδοσία. Η προδοσία δεν είναι ο φανερός εχθρός, η απροκάλυπτη επίθεση. Η προδοσία έρπει ύπουλα, φοράει προσωπείο και επιτίθεται αιφνιδιαστικά και απροσδόκητα. Αυτό που τη χαρακτηρίζει ακριβώς είναι το στοιχείο του μη αναμενόμενου πλήγματος. Και το πλήγμα δεν είναι μόνο η αποκάλυψη μυστικών, αμυντικών συστημάτων και η παράδοση στον εχθρό. Η παραπλάνηση, το ψέμα, η αθέτηση συμφωνιών, η εξαπάτηση είναι επίσης μορφές προδοσίας.
Στη Διδασκαλία της Ζωντανής Ηθικής καταδεικνύονται οι διάφορες όψεις αυτής της ποταπής συμπεριφοράς, η οποία καταγγέλεται ως μέγιστο έγκλημα με σοβαρότατες συνέπειες για το δράστη. Και, πράγματι, το φορτίο που αναλαμβάνει ο προδότης είναι ασήκωτο, ενώ ο προδομένος, μακροπρόθεσμα, βγαίνει ωφελημένος. Στη Διδασκαλία επισημαίνεται το γεγονός ότι κάθε σοβαρό έργο και εγχείρημα που αποσκοπεί στο Κοινό Καλό, δέχεται πάντοτε το δάγκωμα της οχιάς. Όσο μεγαλύτερο το έργο, τόσο μεγαλύτερη η προδοσία. Η ίδια η Διδασκαλία έχει γνωρίσει από πρώτο χέρι το δηλητηριώδες δάγκωμα, το οποίο προκάλεσε τεράστια βλάβη στο Σχέδιο της Λευκής Αδελφότητας, και, κατ΄ουσίαν στην πρόοδο και την ευημερία της ανθρωπότητας. Αυτό πρέπει να το θυμόμαστε και να δεχόμαστε με ηρεμία κάθε ύπουλο χτύπημα. Θα πει κανείς -μέρες που΄ναι συζητάμε για ένα τέτοιο απεχθές ζήτημα; Δυστυχώς, ζούμε μέρες μεγάλης προδοσίας, που περιέχει όλα σχεδόν τα φίδια που απαριθμήσαμε: ψεύδος, παραπλάνηση, αθέτηση υποσχέσεων, παράδοση στον εχθρό, κ.τ.λ.
Αλλά τι κρύβεται πίσω από την προδοσία; Απληστία, κερδοσκοπία, αναρρίχηση, φιλοδοξία, ή και φθόνος. Πρέπει να κατανοήσουμε, και πολλοί ήδη το έχουν κατανοήσει, ότι επιχειρείται μεγάλη επίθεση εναντίον του γενικού καλού, εναντίον της ανθρωπότητας. Η Ελλάδα δεν αποτελεί το μοναδικό στόχο των σκοτεινών σχεδίων, υπήρξε όμως, για λόγους που δεν μπορούμε να αναπτύξουμε αυτή τη στιγμή, εύκολος στόχος και πύλη εισόδου των δυνάμεων της μαύρης κατοχής. Μόνον η αφύπνιση και η εσωτερική αλλαγή μεγάλου αριθμού ανθρώπων μπορεί να ανατρέψει αυτή την κατοχή.
ΚΑΤΟΧΗ
Η κατοχή έχει κι αυτή, όπως η προδοσία, διάφορες όψεις. Υπάρχει η εξωτερική κατοχή, όπως η παλιά γερμανική στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, κι όπως η σημερινή, της οικονομικής διεθνούς ελίτ, την οποία βιώνουμε στις ημέρες μας. Υπάρχει όμως και η άλλη κατοχή που είναι αόρατη και γι΄αυτό το λόγο δύσκολα αναγνωρίσιμη. Δηλαδή, ενώ το πρώτο είδος είναι αντιληπτό, τουλάχιστον από τους πολλούς, και μισητό, το δεύτερο είδος αναγνωρίζεται από ελάχιστους, παρά το γεγονός ότι η Διδασκαλία της Ζωντανής Ηθικής, η Γιόγκα του Πυρός, το περιγράφει, ειδοποιεί για τον εξαιρετικά επικίνδυνο χαρακτήρα του φαινομένου, και καλεί τον επιστημονικό κόσμο των γιατρών, των ψυχολόγων και των κοινωνιολόγων να το αναγνωρίσουν, να το μελετήσουν και τελικά να το αντιμετωπίσουν.
Αν το θυμηθήκαμε τώρα, ημέρες γιορτινές(;), είναι επειδή μας αναγκάζει η επικαιρότητα. Μιλάμε για το αποτρόπαιο γεγονός της δολοφονίας είκοσι επτά ατόμων, από τα οποία τα είκοσι ένα ήταν μικρά παιδιά ηλικίας πέντε έως επτά ετών, από νεαρό ψυχοπαθή σε σχολείο της Αμερικής.
Η ψυχασθένεια αυτού του είδους, όπως και των περισσότερων ψυχικών διαταραχών, οφείλεται σ΄εκείνο που στα βιβλία της Διδασκαλίας αναφέρεται ως κατοχή. Ας θυμίσουμε περί τίνος πρόκειται.
Κατοχή ονομάζεται η κατάληψη του φορέα ενός ένσαρκου ατόμου από μια απενσαρκωμένη οντότητα, η οποία επιβάλλει τη βούλησή της πάνω στον κατεχόμενο. Οι κατεχόμενοι άνθρωποι παρουσιάζουν συνήθως διπλή και αντιφατική προσωπικότητα, και εξωθούνται από τον καταληψία σε πράξεις βίας, ακολασίας ή καταχρήσεων. Οι καταληψίες δεν είναι απαραιτήτως κακοήθεις, αλλά σε κάθε περίπτωση ασκούν βαμπιρισμό στον κατεχόμενο, απομυζώντας την ενέργειά του, προκαλώντας έτσι τη σταδιακή του εξασθένιση. Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις οι καταληψίες είναι εξαιρετικά εξαχρειωμένες φύσεις και εξωθούν τα θύματά τους σε πράξεις όμοιας με τη φύση τους ποιότητας.
Η υποβολή και εξώθηση σε πράξεις εγκληματικές και επονείδιστες μπορεί να είναι τόσο ισχυρή που το κατεχόμενο πρόσωπο να χάσει τελείως τον έλεγχο. Είναι δυνατόν να οδηγηθεί σε πραγματική μανία. Τέτοια είναι η περίπτωση του ειδεχθούς αμερικανού δολοφόνου που προκάλεσε παγκόσμια φρίκη.
Το γεγονός της ψυχαναγκαστικής συμπεριφοράς δεν σημαίνει ότι ο κατεχόμενος δεν έχει ευθύνη για την πάθησή του -γιατί πρόκειται όντως για πάθηση. Κατοχή δεν μπορεί να συμβεί αν δεν ανοίξει κανείς τις πύλες. Ποιες πύλες είναι αυτές, δηλαδή τα αδύναμα σημεία του χαρακτήρα, επισημαίνονται στη Διδασκαλία. Η κατοχή θεωρείται από τη Διδασκαλία πραγματική συμφορά -και έτσι είναι. Επομένως, η προφύλαξη ενάντια σ΄αυτή είναι τεράστιας σημασίας. Η προφύλαξη και η ανοσία σ΄αυτή τη μάστιγα είναι η υγιής ψυχοπνευματική κατάσταση, κι αυτή διασφαλίζεται από την υγιή, ηθική ζωή. Έτσι, η Ζωντανή Ηθική είναι σωτήρια και σ΄αυτό το ζήτημα. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η κατοχή είναι μεταδοτική και ότι μπορεί να προσλάβει ομαδικό και επιδημικό χαρακτήρα. Ας θυμηθούμε το παράδειγμα της ναζιστικής ομαδικής παράκρουσης, που βύθισε τεράστιο αριθμό ανθρώπων σε πρωτοφανή αγριότητα και απανθρωπιά. Οι ναζί ήταν άψυχες, κατευθυνόμενες μηχανές.
Η σκληρότητα είναι η πιο εύκολη πρόσβαση στην κατοχή, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε απανθρωπιά. Συνήθεις πύλες είναι επίσης τα διάφορα λεγόμενα βίτσια, οι διάφορες εμμονές και αρρωστημένες προσκολλήσεις, αλλά και ένας παρατεταμένος θυμός μπορεί ν΄ανοίξει την πύλη στον εισβολέα.
Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι σμήνη από υποψήφιους εισβολείς συνωστίζονται στα κατώτερα αστρικά στρώματα, καραδοκώντας για να ορμήσουν και να καταλάβουν το αφρούρητο οχυρό του υποψήφιου θύματος. Η κατάληψη πραγματοποιείται από τις αφύλακτες εισόδους των κατώτερων κέντρων. Γι΄αυτό κάθε ανήθικη, αισχρή και κακοήθης συμπεριφορά καθιστά τον άνθρωπο απροστάτευτο απέναντι σ΄αυτή τη συμφορά.
Η απόλυτη προστασία που μηδενίζει τελείως κάθε τέτοια δυνατότητα είναι η βιωματική αγνότητα και η σταθερή πρόσδεση στις Δυνάμεις του Φωτός.
Έτσι, ενόψει της μεγάλης (πανάρχαιας και παγκόσμιας) γιορτής των Χριστουγέννων, ας ευχηθούμε το θείο Φως της να φωτίσει το σπήλαιο της συνείδησης όλων μας.
AGNI YOGA HELLAS, 8/1/2013.