«Μπείτε από τη στενή πύλη, διότι πλατιά είναι η πύλη και ευρύχωρη η οδός που οδηγεί στην καταστροφή και πολλοί μπαίνουν σ’ αυτήν. Επειδή είναι στενή η πύλη και στενή η οδός που οδηγεί στη ζωή, λίγοι είναι αυτοί που τη βρίσκουν» (κατά Ματθαίο Ζ:13-14).
(Στην αρχαία Αγία Γραφή καθώς και στη μετάφραση του Νεόφυτου Βάμβα, η οδός αναφέρεται ως «τεθλιμμένη», κάτι που οδήγησε τους σύγχρονους μεταφραστές να τη μεταφράζουν ως «γεμάτη λύπη». Όμως στην αγγλική μετάφραση αναφέρεται ως «στενή» και σύμφωνα με μία από τις πολλές ερμηνείες της η λέξη «τεθλιμμένη» πράγματι σημαίνει και «στενή» (βλ. Μέγα Λεξικόν της Ελληνικής Γλώσσης Δ. Δημητράκου). (Σημείωση της Μεταφράστριας)
Σχολιασμός από τον Παραμαχάνσα Γιογκανάντα στο The Second Coming of Christ:
Η «ευρύτητα» του φαύλου μονοπατιού υποδηλώνει τις απεριόριστες δυνατότητες ως προς την διάπραξη φαύλων πράξεων. Το απερίσκεπτο πλήθος, δελεασμένο από πειρασμούς και παρακινημένο από αχρείες παρορμήσεις, εισέρχεται στην εύκολη πύλη της φαυλότητας και ακολουθεί το πλατύ μονοπάτι των φαύλων πράξεων, χέρι-χέρι με τις ψεύτικες υποσχέσεις τους για γρήγορη ικανοποίηση. Καθώς όμως οι αχρείοι συνωστίζονται και πορεύονται παράφορα, το μονοπάτι της φαυλότητας ξαφνικά τελειώνει με μια ορμητική πτώση στην κοιλάδα της δυστυχίας.
Τη στενή πύλη της καλοσύνης με την περιοριστική μοναδικότητά της είναι πιο δύσκολο να τη διαβεί κάποιος. Και το μονοπάτι της είναι στενό και δύσκολο, όπως το να ανηφορίζει κάποιος σ’ έναν λόφο. Είναι λιγότεροι εκείνοι που επιλέγουν αυτό το κοπιώδες μονοπάτι των ενάρετων ροπών (την πύλη) και των ηθικών πράξεων (την οδό) που οδηγεί στην αιώνια ζωή. Η αρετή που εγείρεται από την πνευματική προσδοκία, αν και φαινομενικά δείχνει δύσκολη και άχαρη στο ξεκίνημα και αποφεύγεται από τους εγκόσμιους ανθρώπους, εντούτοις οδηγεί εκείνους που ακολουθούν το μοναδικό μονοπάτι της καλοσύνης σ’ ένα βασίλειο αδιανόητου μεγαλείου και ατελείωτης μακαριότητας.
Ο Ιησούς πρόσταξε στους ανθρώπους απαρασάλευτη προσκόλληση στο μονοπάτι της αρετής και της ηθικής, μια πορεία την οποία πρέπει να ακολουθήσουν όλα τα ανθρώπινα όντα για να εξελιχθούν πνευματικά. Το επανέλαβε αυτό σ’ αυτά τα εδάφια, αλλά επίσης απευθύνθηκε στους στενούς του μαθητές σ’ αυτό με μια καλυμμένη μεταφορά. Η «στενή πύλη» και η «στενή οδός» αναφέρονται επίσης στην πύλη στο λεπτοφυές αστρικό κέντρο στη βάση της σπονδυλικής στήλης, η οποία ανοίγει προς τη στενή, εξαιρετικά λεπτοφυή, αστρική οδό της σπονδυλικής στήλης μέσω της οποίας η ζωή και η συνειδητότητα ανέρχονται προς τα ανώτερα εγκεφαλονωτιαία κέντρα πνευματικής αντίληψης – το μοναδικό μονοπάτι για τη συνειδητοποίηση του Θεού και την ένωση μαζί Του.
Αντίθετα, όταν η ζωή και η συνειδητότητα ρέουν προς τα κάτω μέσα απ’ αυτό το κανάλι της σπονδυλικής στήλης και διασκορπίζονται προς τα έξω μέσα από την πλατιά πύλη της αυταπάτης των αισθητήριων αντιλήψεων, καταλήγοντας στη σωματική συνειδητότητα και στο ευρύ φάσμα των υλικών πράξεων και προσκολλήσεών της, αυτή είναι η οδός που «οδηγεί στην καταστροφή» – στη λησμονιά της έμφυτης θεϊκής φύσης του ανθρώπου.
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ: «Στάθηκες στην Εδέμ στον παράδεισο του Θεού (στον εσωτερικό παράδεισο της θεϊκής αντίληψης). […] Ήσουν πάνω στο όρος το άγιο του Θεού (το απόγειο της υπερβατικής συνειδητότητας, στο ανώτατο πνευματικό κέντρο στον εγκέφαλο). Περπάτησες εν μέσω πύρινων πετρών (τα τσάκρα της σπονδυλικής στήλης ή αστρικές ηλεκτρογεννήτριες ζωικής δύναμης). Ήσουν τέλειος στους τρόπους σου από την ημέρα που χτίστηκες, έως ότου βρέθηκε αδικία μέσα σου.
»Από το πλήθος του εμπορίου σου (τις δοσοληψίες των αισθήσεων με τον υλικό κόσμο) γέμισαν το μέσον σου με ανομίες, και αμάρτησες. Γι’ αυτό θα σε απορρίψω ως βέβηλο από το όρος του Θεού. Και θα σε καταστρέψω εν μέσω των πύρινων πετρών» –Ιεζεκιήλ ΚΗ:13-16.)
Η πύλη της αυταπάτης είναι πλατιά, οδηγώντας στο ευρύ μονοπάτι της φαυλότητας. Πολλοί ανόητοι περνούν μακάρια από την πύλη των αδαών παρορμήσεων και διαπιστώνουν ότι έχουν μπει στην ατραπό των φαύλων πράξεων. Είναι εύκολο να διαπραχθεί η φαυλότητα, όπως δεν χρειάζεται καμιά προσπάθεια για να κατρακυλήσει κάποιος από έναν λόφο. Kάθε επαναλαμβανόμενη όμως φαύλη πράξη οδηγεί τον άνθρωπο ολοένα και περισσότερο στον πλατύ δρόμο της φαυλότητας όπου βαδίζουν οι μάζες που δεν σκέφτονται.
Ο Ιησούς πρόσταξε στους ανθρώπους απαρασάλευτη προσκόλληση στο μονοπάτι της αρετής και της ηθικής, μια πορεία την οποία πρέπει να ακολουθήσουν όλα τα ανθρώπινα όντα για να εξελιχθούν πνευματικά.
– Παραμαχάνσα Γιογκανάντα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου